Статті

Усі статті

Ця стаття буде в першу чергу цікава тим, хто вирішив спробувати себе на ниві бізнесу фаст-фуду

, але, можливо, і для тих, хто працює в інших сферах, тут знайдеться пожива для роздумів та ідеї для реалізації.

Одного вечора, роки два тому, мою голову відвідала щаслива думка створити в місті Києві новий фаст-фуд. Не те, щоб зовсім новий, але, скажімо так, добре забуте старе в абсолютно новій якості. Продавали в цей час переважно шаурму, ось я і вирішила відзначитися і запропонувати людям великі, смачні і свіжі хот-доги.

Сказано - зроблено. Розповідати про те, як відкривається СПД, виходить дозвіл СЕС та інші принади початку свого бізнесу, я не буду. Можна тільки сказати, що процедура ця неприємна, але швидкоплинна.

А ось що справді важливо, про що всі знають, але в найвідповідальніший момент забувають і потім страждають, так це вибір місця для свого бізнесу. Якщо ви знайшли кіоск, здається в оренду і в радіусі кілометра немає ні єдиного конкурента, то найімовірніше, що так сталося не тому, що ви опинилися самим хитрим, а тому, що немає там вашого покупця.

Під хот-доги місце я знайшла біля виходу з метро, поруч з парком, школою, університетом і, звичайно ж, чотирма точками шаурми. «Вузькі рамки бюджету» дозволили на перших порах тільки і зробити, що замовити розробку дизайну і обклеїти вітрини оракалом. Красива реклама при некачаственном продукті не забезпечить вам великих продажів. На жаль, як я змогла переконатися на власному досвіді, відмінну якість без хорошої реклами теж успіх не гарантує.

Тому при першій же можливості я замовила вивіску з композиту на бічну сторону кіоску, щоб виділитися з ряду, і козирок, на який натягнули банерну тканину з назвою і логотипом. Це призвело до зростання продажів відсотків на 30.

Надалі був замовлений штендер (виносної щит) і, витрачені на нього 600 грн, окупилися моментально. Люди, раніше проходили повз і, не піднімали на нас очей, тепер поверталися, щоб подивитися, що ж власне рекламується?

В останню чергу я повісила ззаду кіоску, з боку дороги, банер з величезною фотографією хот-дога, що в свою призвело до нас безліч нових покупців. Правда, турботливі конкуренти менше, ніж через місяць цей банер зірвали і забрали, зате наступний ми проклеїли, задіяли в 4 рази більше саморізів, намертво причепили - досі, як новенький висить і функцію свою виконує.

Що ж я всім цим хочу сказати? Якщо ви вирішили щось відкрити, то подбайте про зовнішню рекламу відразу, не тягніть, вона в будь-якому випадку буде потрібна і, чим довше ви на ній економите, тим довше ви віддаєте свій шматок прибутку конкурентам. Це не менш важливо, ніж сам продукт, який ви пропонуєте, яким би гарним він не був - без реклами він не продасться. Не варто чекати дива від сарафанного радіо, воно не спрацює через тиждень, а місяць пролетить швидко і ось вже потрібно платити за оренду кіоску.

Як оцінити, наскільки реклама, яку ви придумали, помітна і приваблива для покупця? Для цього точно не потрібно ставати навпроти фасадної частини кіоску і задумливо вдивлятися в нього. Потрібно зайти з одного боку і подивитися, чи відразу помітно, що тут продається? Повторити процедуру з іншого боку. Потім зайти ззаду, оцінити обстановку з цього боку. Потім відійти далеко-далеко і постаратися зрозуміти видно чи на відстані, на чому спеціалізується кіоск? Чи викликається потрібна асоціація? Якщо потрібно, залучити людей, які не знають «на що потрібно дивитися» і запитати, що перше вони побачили.

А краще сядьте поруч з кіоском і дивіться не на нього, а на перехожих. Скільки з них підняли очі на вашу точку? Чому вони їх підняли? Що зачепило? Чи змогли вони моментально зрозуміти, що ви їм пропонуєте? Так, дивіться саме на них, адже вони і є ваша справжня мета.

На будь-якому місці, за будь-яких конкурентів, при будь-якій економічній ситуації ви можете досягти успіху. Потрібно тільки працювати над цим, вдосконалюватися, дивитися свій бізнес допитливими і вимогливими очима покупця. Успіхів вам!